top of page
Mijn-Wachtpost

Privacybeleid

Laatst bijgewerkt: 18 maart 2025

Dit privacybeleid beschrijft ons beleid en onze procedures met betrekking tot het verzamelen, gebruiken en openbaar maken van uw gegevens.

 

Definities

Voor de doeleinden van dit privacybeleid:

 

  • Account betekent een uniek account dat voor u is aangemaakt om toegang te krijgen tot onze service of delen van onze service.

  • Bedrijf (in deze overeenkomst aangeduid als "het bedrijf", "wij", "ons" of "onze") verwijst naar Mijn-Wachtpost, Hospitaalstraat 27, 3580 Beringen.

  • Beheerder beheert de website met WIX Studio en verwijst naar StudioSCHPRS.

  • Cookies zijn kleine bestanden die door een website op uw computer, mobiele apparaat of een ander apparaat worden geplaatst en die onder andere de details van uw browsergeschiedenis op die website bevatten.

  • Apparaat betekent elk apparaat dat toegang heeft tot de service, zoals een computer, een mobiele telefoon of een digitale tablet.

  • Persoonsgegevens zijn alle informatie die betrekking heeft op een geïdentificeerde of identificeerbare persoon.

  • Service verwijst naar de website.

  • Service Provider betekent elke natuurlijke of rechtspersoon die de gegevens namens het bedrijf verwerkt. Het verwijst naar externe bedrijven of personen die door het bedrijf zijn ingehuurd om de service te faciliteren, de service namens het bedrijf te leveren, diensten met betrekking tot de service uit te voeren of het bedrijf te helpen bij het analyseren van hoe de service wordt gebruikt.

  • Gebruiksgegevens verwijzen naar gegevens die automatisch worden verzameld, hetzij gegenereerd door het gebruik van de service of vanuit de service-infrastructuur zelf (bijvoorbeeld de duur van een paginabezoek).

  • Website verwijst naar Mijn-Wachtpost, toegankelijk via https://www.wachtpostberingen.be.

  • U betekent de persoon die toegang heeft tot of gebruikmaakt van de service, of het bedrijf of een andere rechtspersoon namens wie die persoon toegang heeft tot of gebruikmaakt van de service, indien van toepassing.

 

Toegang tot de website

De toegang tot de website en het gebruik is strikt persoonlijk. U zult deze website alsook de gegevens en informatie die daarop verstrekt worden niet gebruiken voor commerciële, politieke of publicitaire doeleinden, dan wel voor enige commerciële aanbiedingen en in het bijzonder niet gebruiken voor ongevraagde elektronische aanbiedingen.

 

De content van de website

Alle merken, afbeeldingen, teksten, commentaren, illustraties, (animatie)plaatjes, videobeelden, geluiden, alsook alle technische applicaties die gebruikt kunnen worden om de website te laten functioneren en meer in het algemeen alle onderdelen die op deze site gebruikt worden, zijn beschermd bij wet door intellectuele eigendomsrechten. Een uitzondering zijn de eventueel gebruikte rechtenvrije stockfoto’s en –video’s.

Iedere reproductie, herhaling, gebruik of aanpassing, op welke wijze dan ook, van het geheel of slechts een onderdeel ervan, met inbegrip van de technische applicaties, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de verantwoordelijke, is ten strengste verboden.

Indien de beheerder niet meteen actie onderneemt tegen enige inbreuk, kan dat niet opgevat worden als stilzwijgende toestemming dan wel het afzien van rechtsvervolging.

 

Beheer van de website

Het is de beheerder / bedrijf toegestaan om:

  • de toegang van een bepaalde categorie bezoekers te schorsen, onderbreken of beperken tot de gehele of een gedeelte van de website.

  • alle informatie te verwijderen die het functioneren van de website kan verstoren, of in strijd is met nationale of internationale wetgeving, of in strijd is met internet-etiquette.

  • de website tijdelijk niet beschikbaar te maken teneinde updates te kunnen uitvoeren.

 

Verantwoordelijkheden van de beheerder / bedrijf

De beheerder / bedrijf is in geen geval verantwoordelijk voor falen, storingen, moeilijkheden of onderbrekingen van het functioneren van de website, waardoor de website of een van zijn functionaliteiten niet toegankelijk is.

De wijze waarop u verbinding zoekt met de website is uw eigen verantwoordelijkheid. U dient zelf alle geschikte maatregelen te treffen om uw apparatuur en uw gegevens te beschermen tegen o.a. virusaanvallen op het internet.

U bent bovendien zelf verantwoordelijk voor de websites en de gegevens die u op internet raadpleegt.

De beheerder/bedrijf is niet aansprakelijk voor juridische procedures die tegen u worden gevoerd:

  • vanwege het gebruik van de website of diensten toegankelijk via internet.

  • vanwege het schenden van de voorwaarden van dit privacybeleid.

De beheerder is niet verantwoordelijk voor enige schade die u zelf oploopt, dan wel derden of uw apparatuur oplopen als gevolg van uw verbinding met of het gebruik van de website. U zult zich onthouden van iedere actie tegen de beheerder als gevolg hiervan.

Indien de beheerder betrokken raakt bij een geschil als gevolg van uw gebruik van deze website, is hij gerechtigd alle schade die hij dientengevolge lijdt en nog zal lijden op u te verhalen.

 

Het verzamelen van gegevens

De gegevens die op de website worden verzameld worden hoofdzakelijk gebruikt door de beheerder/ het bedrijf voor het onderhouden van relaties met u en indien aan de orde voor het verwerken van uw bestellingen/gegevens.

 

Soorten verzamelde gegevens

  • Persoonsgegevens

Tijdens het gebruik van onze service kunnen we u vragen om ons bepaalde persoonlijk identificeerbare informatie te verstrekken die kan worden gebruikt om contact met u op te nemen of u te identificeren. Persoonlijk identificeerbare informatie kan het volgende omvatten, maar is niet beperkt tot:

  • E-mailadres

  • Voornaam en achternaam

  • Telefoonummer

  • Adres

  • Rijksgegisternummer

 

  • Trackingtechnologieën en cookies

Voor meer informatie raadpleeg ons cookiebeleid.

 

Gebruik van uw persoonsgegevens

Het bedrijf kan persoonsgegevens gebruiken voor de volgende doeleinden:

 

  • Om onze service te leveren en te onderhouden, inclusief om het gebruik van onze service te monitoren.

  • Om contact met u op te nemen: om contact met u op te nemen via e-mail, telefoongesprekken, sms of andere gelijkwaardige vormen van elektronische communicatie, met betrekking tot updates of informatieve communicatie met betrekking tot de functionaliteiten, producten of gecontracteerde diensten, inclusief de beveiligingsupdates, wanneer dit nodig of redelijk is voor de implementatie ervan.

  • Om uw verzoeken te beheren: om uw verzoeken aan ons te behandelen en te beheren.

  • Voor andere doeleinden: we kunnen uw informatie gebruiken voor andere doeleinden, zoals gegevensanalyse, het identificeren van gebruikstrends en om onze service en uw ervaring te evalueren en te verbeteren.

 

We kunnen uw persoonlijke informatie delen in de volgende situaties:

 

  • Met serviceproviders: we kunnen uw persoonlijke informatie delen met serviceproviders om het gebruik van onze service te monitoren en analyseren, om contact met u op te nemen.

  • Met gelieerde ondernemingen: Wij kunnen uw informatie delen met onze gelieerde ondernemingen, in welk geval wij van die gelieerde ondernemingen eisen dat zij dit privacybeleid respecteren. Gelieerde ondernemingen omvatten ons moederbedrijf en alle andere dochterondernemingen, joint venture-partners of andere ondernemingen die wij controleren of die onder gemeenschappelijke controle met ons staan.

 

Bewaring van uw persoonsgegevens

 

  • Het bedrijf bewaart uw persoonsgegevens alleen zolang als nodig is voor de doeleinden die in dit privacybeleid zijn uiteengezet. Wij bewaren en gebruiken uw persoonsgegevens voor zover nodig om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen (bijvoorbeeld als we uw gegevens moeten bewaren om te voldoen aan toepasselijke wetten), geschillen op te lossen en onze wettelijke overeenkomsten en beleidslijnen af ​​te dwingen.

  • Het bedrijf bewaart ook gebruiksgegevens voor interne analysedoeleinden. Gebruiksgegevens worden over het algemeen voor een kortere periode bewaard, behalve wanneer deze gegevens worden gebruikt om de beveiliging te versterken of de functionaliteit van onze service te verbeteren, of wanneer we wettelijk verplicht zijn om deze gegevens voor langere tijd te bewaren.

 

Overdracht van uw persoonsgegevens

  • Uw informatie, inclusief persoonsgegevens, wordt verwerkt op de operationele kantoren van het bedrijf en op andere plaatsen waar de partijen die bij de verwerking betrokken zijn, zich bevinden. Dit betekent dat deze informatie kan worden overgedragen naar — en onderhouden op — computers die zich buiten uw staat, provincie, land of andere overheidsjurisdictie bevinden, waar de wetten inzake gegevensbescherming kunnen verschillen van die in uw jurisdictie.

 

Uw toestemming voor dit privacybeleid

Uw toestemming voor dit privacybeleid gevolgd door uw indiening van dergelijke informatie vertegenwoordigt uw akkoord met die overdracht.

Het bedrijf zal alle redelijkerwijs noodzakelijke stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat uw gegevens veilig en in overeenstemming met dit privacybeleid worden behandeld en er zal geen overdracht van uw persoonlijke gegevens plaatsvinden aan een organisatie of een land tenzij er adequate controles zijn ingesteld, inclusief de beveiliging van uw gegevens en andere persoonlijke informatie.

 

Verwijdering van uw persoonsgegevens

U hebt het recht om de persoonlijke gegevens die wij over u hebben verzameld te verwijderen of te verzoeken dat wij u helpen bij het verwijderen.

U kunt ook met ons contact opnemen om toegang te vragen tot, om te corrigeren of om te verwijderen van persoonlijke gegevens die u ons hebt verstrekt.

Houd er echter rekening mee dat wij bepaalde informatie mogelijk moeten bewaren wanneer wij een wettelijke verplichting of wettelijke basis hebben om dit te doen.

 

Openbaarmaking van uw persoonsgegevens

Wetshandhaving

Onder bepaalde omstandigheden kan het bedrijf verplicht zijn om uw persoonsgegevens bekend te maken indien dit wettelijk vereist is of in reactie op geldige verzoeken van overheidsinstanties (bijvoorbeeld een rechtbank of een overheidsinstantie).

 

Andere wettelijke vereisten

Het bedrijf kan uw persoonsgegevens bekendmaken in de oprechte overtuiging dat dergelijke actie noodzakelijk is om:

  • te voldoen aan een wettelijke verplichting.

  • de rechten of eigendommen van het bedrijf te beschermen en te verdedigen.

  • mogelijke wangedragingen in verband met de service te voorkomen of te onderzoeken.

  • de persoonlijke veiligheid van gebruikers van de service of het publiek te beschermen.

  • te beschermen tegen wettelijke aansprakelijkheid.

  • beveiliging van uw persoonlijke gegevens

 

De beveiliging van uw persoonlijke gegevens is belangrijk voor ons, maar vergeet niet dat geen enkele methode van verzending via internet of methode van elektronische opslag 100% veilig is. Hoewel we ernaar streven om commercieel aanvaardbare middelen te gebruiken om uw persoonlijke gegevens te beschermen, kunnen we de absolute veiligheid ervan niet garanderen.

 

Uw rechten met betrekking tot uw gegevens

U heeft het recht op inzage, rectificatie, beperking en verwijdering van persoonsgegevens. Daarnaast heeft u recht van bezwaar tegen verwerking van persoonsgegevens en recht op gegevensoverdraagbaarheid.

U kunt deze rechten uitoefenen door ons een e-mail te sturen via info@mijnhuisartsenwachtpost.be.

Om misbruik te voorkomen kunnen wij u daarbij vragen om u adequaat te identificeren. Wanneer het gaat om inzage in persoonsgegevens, vragen we u een kopie van uw identiteitskaart ondertekend mee te sturen.

 

Links en websites van derden

Onze service kan links bevatten naar andere websites die niet door ons worden beheerd. Als u op een link van een derde partij klikt, wordt u doorgestuurd naar de site van die derde partij. Wij raden u ten zeerste aan om het privacybeleid van elke site die u bezoekt te bekijken.

Wij hebben geen controle over en nemen geen verantwoordelijkheid voor de inhoud, het privacybeleid of de praktijken van sites of services van derden.

 

Toepasselijk recht

Op deze voorwaarden is Belgisch recht van toepassing. De rechtbank van de vestigingsplaats van de beheerder/het bedrijf is exclusief bevoegd bij eventuele geschillen omtrent deze voorwaarden, behoudens wanneer hierop een wettelijke uitzondering van toepassing is.

 

Wijzigingen in dit privacybeleid

Dit privacybeleid kan op ieder moment worden aangepast door o.a. aanpassing van de wetgeving of aanpassing van de website zelf. Neem deze verklaring daarom regelmatig door om op de hoogte te blijven van eventuele wijzigingen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben neem dan contact op met ons via het e-mailadres: info@mijnhuisartsenwachtpost.be.

 

Voor alle aanvullende informatie over de bescherming van persoonsgegevens kunt u terecht op de website van de gegevensbeschermingsautoriteit: https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/.

cookiebeleid

Laatst bijgewerkt: 18 maart 2025

Dit cookiebeleid legt uit wat cookies zijn en hoe we ze gebruiken. U dient dit beleid te lezen zodat u begrijpt welk type cookies we gebruiken, of welke informatie we verzamelen met behulp van cookies en hoe die informatie wordt gebruikt.

 

Definities

Voor de doeleinden van dit cookiebeleid:

 

  • Bedrijf is eigenaar van de website (in dit cookiebeleid aangeduid als "het bedrijf", "wij", "ons" of "onze") verwijst naar Mijn-Wachtpost, Hospitaalstraat 27, 3580 Beringen.

  • Beheerder beheert de website met WIX Studio en verwijst naar StudioSCHPRS.

  • Cookies zijn kleine bestanden die door een website op uw computer, mobiele apparaat of een ander apparaat worden geplaatst, met details van uw browsergeschiedenis op die website, naast de vele andere toepassingen.

  • Website verwijst naar Mijn-wachtpost, toegankelijk via https://www.wachtpostberingen.be.

  • U betekent de persoon die de website bezoekt of gebruikt, of een bedrijf of een rechtspersoon namens wie die persoon de website bezoekt of gebruikt, indien van toepassing.

 

Het gebruik van de Cookies

https://www.wachtpostberingen.be maakt gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina's van deze website en/of Flash-applicaties wordt meegestuurd en door uw browser op de harde schijf van uw computer, mobiele telefoon, of tablet wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.

Het gebruik van cookies is van groot belang voor het goed laten draaien van onze website, maar ook cookies waarvan u niet direct het effect ziet, zijn zeer belangrijk. Dankzij de (anonieme) input van bezoekers kunnen we het gebruik van de website verbeteren en deze gebruiksvriendelijker maken.

Cookies bevatten doorgaans geen informatie die een gebruiker persoonlijk identificeert, maar persoonlijke gegevens die we over u opslaan, kunnen worden gekoppeld aan de informatie die is opgeslagen in en verkregen van cookies. Raadpleeg ons  privacybeleid voor meer informatie over hoe we uw persoonlijke gegevens gebruiken, opslaan en veilig houden.

 

Toestemming voor het gebruik van cookies

Voor het gebruik van bepaalde cookies is uw toestemming vereist. Dit doen wij door middel van een zogenaamde cookiebanner.

 

Type cookies dat we gebruiken

  • Noodzakelijke / essentiële cookies

Doel: Deze cookies maken kernfunctionaliteiten mogelijk. Ze zijn essentieel om u de diensten te bieden die beschikbaar zijn via de website en om u in staat te stellen een aantal functies te gebruiken. Ze helpen gebruikers te authentificeren en frauduleus gebruik van gebruikersaccounts te voorkomen. Zonder deze cookies kunnen de diensten die u heeft aangevraagd niet worden geleverd en we gebruiken deze cookies alleen om u die diensten te bieden. Deze cookies kunnen niet worden uitgeschakeld.

  • Analytische cookies

Doel: Deze cookies helpen ons te begrijpen hoe u omgaat met onze website, fouten te ontdekken en een betere algehele analyses uit te voeren. Deze cookies dienen enkel voor statistische doeleinden. Zo wordt o.a. volgende data verzameld: het aantal unieke bezoekers, hoe vaak men de site bezoekt, welke pagina’s men bekijkt en hoelang men een bepaalde pagina bekijkt.

 

Uw rechten met betrekking tot uw gegevens


U heeft het recht op inzage, rectificatie, beperking en verwijdering van persoonsgegevens. Daarnaast heeft u recht van bezwaar tegen verwerking van persoonsgegevens en recht op gegevensoverdraagbaarheid. U kunt deze rechten uitoefenen door ons een mail te sturen naar info@mijnhuisartsenwachtpost.be.

Om misbruik te voorkomen kunnen wij u daarbij vragen om u adequaat te identificeren. Wanneer het gaat om inzage in persoonsgegevens gekoppeld aan een cookie, vragen we u een kopie van de cookie in kwestie mee te sturen. U kunt deze terugvinden in de instellingen van uw browser.

 

Cookies blokkeren en verwijderen

U kunt cookies te allen tijde eenvoudig zelf blokkeren en verwijderen via uw internetbrowser. Ook kunt u uw internetbrowser zodanig instellen dat u een bericht ontvangt als er een cookie wordt geplaatst. U kunt ook aangeven dat bepaalde cookies niet geplaatst mogen worden. Bekijk voor deze mogelijkheid de helpfunctie van uw browser. Als u de cookies in uw browser verwijdert, kan dat gevolgen hebben voor het prettige gebruik van deze website.

Wijzigingen aan dit cookiebeleid


Dit cookiebeleid kan op ieder moment worden aangepast door o.a. aanpassing van de wetgeving of aanpassing van de website zelf. Neem deze verklaring daarom regelmatig door om op de hoogte te blijven van eventuele wijzigingen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben neem dan contact op met ons via het e-mailadres: info@mijnhuisartsenwachtpost.be.

bottom of page